A Barcelona a modern kor követelményeinek érdekében ráncfelvarrást hajtott végre a klub címerén. A címert utoljára 2002-ben frissítették, azóta a társadalom, a technológia óriási fejlődésen ment keresztül, amit tükröznie kell a klubbal azonosított szimbólumoknak is.
A modernizáció hű marad a régi címer történelmi elemihez: Barcelona, Katalónia, a klub, 'blaugrana' színek és a labda is megmaradt. A legszembetűnőbb változások az FCB rövidítés eltűnése, a gránátvörös-kék színek és labda hangsúlyosabbá tétele, melyek a Barcelona filozófiájára utalnak. A forma és színek egységesítése is megtörtént.
Az új címer a klub stratégiai tervének a következő állomása, célja a Barcelona márka nemzetközi népszerűsítése.
Az új dizájnt a vezetőség már jóváhagyta, de az életbe lépéshez el kell fogadni a klubtagoknak is, melyre az október 20.-i közgyűlésen lesz lehetőség.
A Barcelona címerének fejlődése: